Ekologiczne reklamy z tektury – dlaczego warto?

Cały świat zastanawia się jak zredukować wykorzystanie plastiku. Nie da się ukryć, że ilość generowanych śmieci negatywnie wpływa na środowisko. W wielu branżach producenci próbują zmniejszyć zużycie kłopotliwych w recyklingowaniu tworzyw. To samo tyczy się reklamy. Gadżety i elementy wystaw sklepowych mają swój udział w problemie, jakim jest nadprodukcja odpadów, dlatego warto zwrócić się ku papierowi. Czy tektura może być jedynym tworzywem używanym jako nośnik reklamy zewnętrznej?

Zalety tektury i kartonu

Tektura oraz karton powstają z masy papierowej, dzięki czemu nadają się do recyklingu. Pierwsze z wymienionych składa się zwykle z co najmniej dwóch warstw masy papierowej, dlatego wykazuje większą wytrzymałość. Karton z kolei jest cieńszy, bardziej elastyczny oraz mniej odporny na czynniki zewnętrzne i uszkodzenia mechaniczne. Z obu surowców można produkować opakowania, zabezpieczenia do przesyłek, czy też materiały reklamowe.

Tworzywa te można wykorzystać jako okładki książek, katalogów, do produkcji ulotek czy gadżetów. Wykorzystując tylko papier, bez dodatków tworzyw sztucznych masz pewność, że towar nadaje się do ponownego wykorzystania. Recykling makulatury generuje sporą oszczędność, dzięki temu można zachować m.in. od 3 do 7 m3 miejsca na wysypisku śmieci, 26 500 litrów wody i 1 476 litrów ropy.

Standy tekturowe, ekspozytory kartonowe i nie tylko…

Nie wiesz jak wykorzystać papier w reklamie swojej firmy? Standy reklamowe to dobry sposób, aby zwrócić uwagę klienta i zaprosić go do lokalu. Wykonane z solidnej tektury lub lekkiego kartonu stojaki są dobrym nośnikiem informacji o twoim biznesie. Możesz wykorzystać je w siedzibie firmy, bądź podczas targów czy konferencji. Standy kartonowe są dużo bardziej przystępne, jeśli chodzi o dostosowanie projektu do potrzeb klienta. Papier jest nośnikiem, który świetnie przyjmuje druk oraz jest łatwy modyfikacji. Standy tekturowe mogą być wytrzymałe niemal tak jak tworzywa sztuczne. Odpowiednia obróbka papieru sprawia, że gadżety są odporne na czynniki zewnętrzne, a przy tym nadal są lekkie i łatwe w montażu.

Ekspozytory kartonowe to kolejne medium, które nie tylko jest przyjazne dla środowiska, ale także doskonale spełnia swoją funkcję promocyjną. Charakteryzuje się on tym, że stanowi efektowny sposób na wyeksponowanie towaru w sklepie czy podczas targów. Ekspozytory mogą być zaprojektowane jak regały na towar, tyle że będą dostosowane wizualnie do danej promocji. Dzięki wykorzystaniu papieru akcesoria reklamowe są łatwe w utylizowaniu. Gdy po akcji promocyjnej zostaną materiały niezdatne do użytku, można je oddać do recyklingu bez straty dla środowiska.

Obecna technologia stosowana w poligrafii daje duże pole do popisu jeśli chodzi o produkcję gadżetów z papieru. Jest to jeden z argumentów, który przemawia za tym, aby zrezygnować z plastiku. Wybierając materiały reklamowe, warto zwrócić się w stronę katalogów, ulotek, opakowań z tektury, zamiast plastikowych gadżetów, które prawdopodobnie po jakimś czasie wylądują w koszu. Nie ważne czy jesteś usługodawcą czy prowadzisz sklep, możesz wybrać z szerokiej oferty, takiej jak ekspozytory kartonowe, katalogi, ulotki, stojaki reklamowe i standy kartonowe. Producent na pewno zadba, aby twoja firma jak najlepiej skorzystała z ekologicznego podejścia do marketingu.