Walentynki w sklepie. Na co zwrócić uwagę przy urządzaniu wystawy?

Walentynki to zachodnie święto, które dobrze przyjęło się w całej Europie, nie inaczej jest również w Polsce. Z tego powodu co roku w lutym sklepy, supermarkety oraz centra handlowe stają na głowie, żeby zaprezentować ciekawą i niebanalną dekorację z tej okazji. Wizualna prezentacja produktów jest niezwykle ważna, ponieważ w okresach zwiększonego popytu na towary, producenci muszą zawalczyć o uwagę klienta i wyróżnić się spośród konkurencji.

Jak zaaranżować walentynkową ekspozycję towarów?

Święto zakochanych przypada na 14 lutego, co oznacza, że szczyt zapotrzebowania na upominki trwa tylko jeden dzień. Prawdziwą sztuką jest zaaranżowanie interesującej ekspozycji, która będzie w użyciu przez krótki czas oraz nie zakłóci układu reszty produktów w sklepie. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi visual merchandising, czyli technika, która ma za zadanie wywołać u konsumenta pozytywne wrażenia, zwiększając szansę na dokonanie zakupu. Metoda ta bazuje przede wszystkim na doznaniach wizualnych, dlatego warto zadbać o odpowiedni wystrój lokalu w okresie Święta Zakochanych. Jak to zrobić?

Czasowe wystawy w lokalach handlowych bardzo często powinny zajmować ograniczoną przestrzeń. Zwisające z sufitu dekoracje oraz nastrojowe oświetlenie świetnie sprawdzą się podczas tego romantycznego święta. Nie zabierają przy tym miejsca przeznaczonego na umiejscowienie pozostałego towaru. Pozostaje jednak kwestia, gdzie umiejscowić gadżety, żeby nie zniknęły w gąszczu innych produktów. Jak atrakcyjnie ułożyć towar?

Ekspozytory tekturowe i kartonowe. Co to jest? Do czego służą?

Stojaki reklamowe, wykonane z tektury bądź kartonu są doskonałym sposobem na zbudowanie praktycznej i efektownej wystawy walentynkowej. Dzięki możliwościom, jakie dają tworzywa, z których są wykonane, można zaprojektować dowolny wzór z wykorzystaniem szerokiej palety kolorów. Nie musisz wykorzystywać klasycznych, nudnych regałów do ekspozycji. Postaw na indywidualny projekt, który będzie zwracał uwagę klientów.

Ekspozytory tekturowe

Tektura jest materiałem, który składa się z kilku warstw masy papierowej, dzięki temu stanowi solidną podporę dla eksponowanych produktów. Ekspozytory tekturowe świetnie nadadzą się do wyeksponowania towarów o większych gabarytach lub wtedy, gdy potrzebujesz wolnostojącego standu do wysunięcia na pierwszy plan danego asortymentu.

Ekspozytory kartonowe

Karton jest o wiele elastyczniejszy niż tektura. Nadaje się do wykonywania materiałów reklamowych, ale także jako tworzywo do wykonania stojaka reklamowego. Ekspozytory kartonowe sprawdzą się do zaakcentowania lekkich produktów, takich jak słodycze, czy małe gadżety. Można wykonać z niego lekką ekspozycję, którą w razie potrzeby można łatwo przenieść na inne miejsce.

Aby łatwo i praktycznie zbudować ciekawy wystrój walentynkowy, warto zaopatrzyć się w dodatkową przestrzeń, która umożliwi uwidocznić świąteczny asortyment. Potrzebne do tego są dodatkowe regały, które można wykonać z tekstury lub kartony, dzięki czemu stojak sam w sobie będzie stanowił prezentację.