Ramki i ekspozytory reklamowe – czy działają jako narzędzie marketingowe?

Skuteczny marketing w dzisiejszych czasach opiera się na wielu narzędziach, z których korzystają marketingowcy. Jest ich tak wiele w obecnych czasach, iż śmiało możemy podzielić je według zastosowania na pięć kategorii: pozyskiwanie nowych klientów, budowanie świadomości i wizerunku marki, zwiększanie lojalności klientów, obsługa klienta oraz wsparcie sprzedaży. W tym ostatnim zdecydowanie pomagają ramki reklamowe czy też także ekspozytory tekturowe. Ale czy działają one wciąż  jako skuteczne narzędzie marketingowe?

Ramki reklamowe

Aby zwiększyć przychody firmy konieczne jest prawidłowe przygotowanie reklamy i jej szczegółowych elementów. W ich skład wchodzi między innymi: czytelna treść informacyjna, projekt reklamy oraz umieszczenie tegoż  gotowego projektu w odpowiednim narzędziu marketingowym. Jednym z takich narzędzi reklamy jest wykorzystanie ramek reklamowych do prezentacji treści dla potencjalnych klientów. Pozwalają one na umieszczanie w nich broszur, które mogą przekazywać najróżniejsze informacje, od akcji promocyjnych, rabatów, po prezentacje towarów lub usług. Doskonale nadają się także do ekspozycji plakatów reklamowych, zdjęć, certyfikatów oraz wszelkich innych treści.

Rodzaje ramek reklamowych

  • Ramki plastikowe – są to najprostsze dostępne na rynku ramki. Powszechnie stosowane ze względu na możliwość ekspozycji reklamowanych treści po obu jej stronach. Są trwałe, niezawodne i odporne na uszkodzenia mechaniczne, takie jak ścieranie czy pęknięcia. Dzięki czemu przez lata mogą służyć użytkownikom. A dodatkowo można je zaprojektować w atrakcyjny i elegancki sposób, spełniający oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Różne warianty kolorystyczne, różne rozmiary, wygodne kieszenie ramki- wszystko to umożliwia jak najlepsze dostosowanie się do specyfiki produktu, którego sprzedaż będzie wspierała ramka. Ciekawą opcją jest wykorzystanie specjalnych uchwytów, dzięki którym ramka może zostać przymocowana do kosza sklepowego, skrzynek, regałów sklepowych, itp. Co czyni z ramki atrakcyjny gadżet reklamowy.
  • Ramki aluminiowe – równie skuteczne, trwałe, estetyczne i nowoczesne w wyglądzie narzędzie marketingowe. Mogą być mocowane na ścianach, umieszczane na specjalnej stopce lub w podparciu na podłogach. Treści reklamowe w ramkach aluminiowych można umieszczać z dwóch stron, dzięki czemu przekaz jest jeszcze bardziej efektywny.
  • Ramki cyfrowe – w bardzo atrakcyjny sposób pozwalają na zaprezentowanie treści reklamowych klientom. Współcześnie mamy szerokie spektrum wyboru ramek cyfrowych: od małych rozmiarów po monitory wielkoformatowe posiadające wbudowany odtwarzacz multimediów. Pobierają niewielką ilość energii elektrycznej przy idealnym zachowaniu jakości obrazu. Dają nieograniczone możliwości w prezentacji materiałów promocyjnych.
  • Ramki podświetlane LED – stanowią doskonałe narzędzie reklamowe, ale także nowoczesny element dekoracyjny. W ramkę wbudowany jest panel LED charakteryzujący równomiernym rozproszeniem światła po całej powierzchni prezentowanej treści. Podświetlenie czy ich rozmiary dostępne są w przeróżnych wariantach, zgodnie z wymogami klienta. Informacje promocyjne mogą być umieszczane zarówno po jednej, jak i po dwóch stronach ramki.

Ekspozytory reklamowe

Ekspozytory reklamowe spełniają dwie funkcje: regału sklepowego, na którym umieszcza się produkty, a także reklamy, która przyciągnie klientów do niego. Są niejako tablicą ogłoszeniową lub znakiem wskazującym dobrą drogę i rozwiewającym wszelkie wątpliwości klienta. Produkowane są najczęściej z metalu, PCV, aluminium, ale także z tektury czy drewna.  Każdy ekspozytor reklamowy, nie tylko ten tekturowy można wyposażyć w specjalne nadruki i indywidualnie spersonalizować pod konkretny asortyment.

Ramki i ekspozytory reklamowe – czy wciąż działają?

Zarówno ramki jaki i ekspozytory reklamowe z powodzeniem przekazują wymagane informacje oraz same w sobie zdobią wnętrze. Ich wykorzystanie daje wciąż bardzo duże możliwości przekazywania wszelkich treści potencjalnym klientom. Ich zastosowanie w kluczowych punktach, umożliwia skuteczne docieranie z informacjami promocyjnymi do szerokiego grona potencjalnych klientów,  co zapewnia wzrost sprzedaży. Natomiast wykonanie ekspozytorów z takich materiałów jak tektura, zapewnia lekkość i mobilność. Przy jednoczesnej trwałości, dzięki czemu posłużą dłuższy czas.