Jakie cechy powinno mieć dobre pudełko marketingowe?

Opakowanie to coś, co daje pierwsze wrażenia na temat produktu i danej marki. W tej chwili nie można już tego zakwestionować. Dlatego przedsiębiorcy, którzy sprzedają w sklepach internetowych coraz bardziej dbają o to, jak wyglądają pudła, w których przewożony jest asortyment do klientów. Warto wiedzieć, co zrobić, żeby już opakowanie spełniało funkcję marketingową i dobrze świadczyło o konkretnej marce.

Funkcjonalność w połączeniu z atrakcyjnością wizualną

Funkcjonalność w połączeniu z atrakcyjnością wizualną to najlepsze połączenie, by dane pudełko można było uznać za pudełko marketingowe i faktycznie się to sprawdza. I chociaż sama funkcjonalność wiąże się głównie z praktycznością to okazuje się, że ma ona niemałe znaczenie w marketingu. Dobre opakowanie powinno ochraniać zawartość przed uszkodzeniem i powinno być ergonomiczne. Klient powinien je umieć otworzyć intuicyjnie i bez problemu wyjąć produkt.

Jeśli opakowanie nie jest funkcjonalne to odbiorca odnosi wrażenie, że producent nie jest rzetelny. I takie pudełko na pewno nie będzie postrzegane jako pudełko marketingowe – zwłaszcza gdy chodzi o sprzedaż wysyłkową. Niezależnie zaś od tego, czy prowadzi się sprzedaż stacjonarną, czy online – atrakcyjność wizualna opakowania jest bardzo istotna. Designerskie pudełko marketingowe nie tylko przyciąga uwagę, ale może wpłynąć na decyzję o zakupie konkretnych produktów. W związku z tym, połączenie praktyczności z dobrym wyglądem jest bardzo ważne. Ma to chociażby znaczenie jeśli chodzi o sprzedaż zabawek dla dzieci albo biżuterii.

Inne ważne cechy pudełek marketingowych

Jeśli więc zdajemy sobie sprawę z tego, jak istotne jest to, by samo opakowanie stało się nośnikiem reklamowym to musimy rozważyć współpracę z takim producentem, który jako producent opakowań szczególną uwagę przykłada do wartości marketingowej.

Jako, że opakowanie bezpośrednio i pośrednio wskazuje na zawartość to pudełko powinno też mieć wartość informacyjną. Na pudełku może też znaleźć się atrakcyjne zdjęcie produktu. To także czynniki podnoszące jego wartość. Nie da się zaprzeczyć, że informacyjna strona opakowania pomaga konsumentom w podejmowaniu decyzji zakupowych. Można na przykład uwzględnić: skład produktu, miejsce produkcji, czy instrukcję obsługi. Im szybciej odbiorca znajdzie przydatne wiadomości tym lepiej oceni sam produkt.

Z punktu widzenia marketingu pudełko ma spore znaczenie. W pewien sposób sprzedaje ono produkt i pozwala zidentyfikować markę. Przyjmuje się, że średnio decyzję o zakupie produktu podejmuje się w około 10 sekund. Opakowanie często pełni rolę medium dla potencjalnego klienta. Widoczność produktu, utożsamienie z marką, wartość designerska
i informacyjna – wszystkie te cechy muszą być połączone. Jeżeli pudełko wywoła w odbiorcy pozytywne emocje to będzie on bardziej skłonny do zakupu. Warto wobec tego nawiązywać współpracę z doświadczonymi producentami opakowań. Oni uwzględnią wszystkie ważne kwestie odnośnie tego, jak ma prezentować się opakowanie i jak ma łączyć się z wizją firmy.