Jak eksponować towary impulsywne?

Nigdy nie ma pewności co do tego, w którą stronę spojrzy czy pójdzie klient, tuż po wejściu do sklepu. Jego zachowanie można jednak przewidzieć. Z pewnością w głównej mierze będzie ono zależne od sposobu aranżacji sklepu czy też jego ekspozycji. Warto więc sprawę tę dobrze przemyśleć.

Czym są to towary impulsywne?

Towary impulsywne nazywane są również impulsami. Chodzi tu o te produkty, które kupowane są odruchowo. Tak naprawdę może nimi być dosłownie każdy towar. Wystarczy go tylko w odpowiedni sposób wyeksponować. Świetnym przykładem są tak zwane ekspozytory, ale na ich temat więcej w oddzielnym punkcie.

Jak eksponować towary impulsywne?

Towary impulsywne można eksponować na różne sposoby, a przede wszystkim z użyciem specjalistycznych ekspozytorów reklamowych. To bardzo skuteczna i zarazem dostosowana do czasów, w których żyjemy, forma promocji. Mówiąc wprost, ekspozytorem jest atrakcyjne wizualnie, przyciągające uwagę opakowanie kartonowe, w którym znajduje się konkretny towar. Wbrew pozorom skutecznie podnoszą sprzedaż oraz świadomość marki. Zdaniem ekspertów ekspozytory tekturowe stanowią jeden z najważniejszych elementów skutecznego marketingu. Ekspozytory przybierają różne formy, są też różnej wielkości. W związku z tym mieszczą większą, bądź mniejszą ilość towaru. Prezentowane w ten sposób towary są zdecydowanie bardziej zauważalne. Nawet jeśli znajdują się wśród konkurencyjnych produktów, łatwiej przykuwają uwagę. Nie bez powodu istnieją i wykorzystuje się je w tym właśnie zakresie, w zakresie promocji.

Ekspozycja towaru w pobliżu kas

To, że ekspozytory tekturowe są świetnym sposobem na promowanie konkretnych towarów, już wiadomo. Pytanie teraz, gdzie je umieścić? Bo przecież nie wszyscy klienci chodzą po całym sklepie. Czasem udają się tylko po konkretne produkty, po czym zmierzają w kierunku kas i wychodzą. I to jest właśnie to! Kasy! Ekspozytory warto umieścić w okolicach kas. Tam prędzej czy później znajduje się każdy, bo inaczej z towarem nie wyjdzie. Ustawiając wyraźne, duże ekspozytory kartonowe można łatwo wskazać klientom, co aktualnie jest w promocji lub jakie jeszcze artykuły dostępne są w sprzedaży tego konkretnego sklepu. Tak więc ekspozycja towaru w pobliżu kas to naprawdę dobre rozwiązanie. Stojąc w długiej kolejce, kupujący lubią przeglądać asortyment. Na niejeden produkt dają się nawet namówić. I o to właśnie chodzi!

Skąd wziąć takie ekspozytory?

Zapoznając się z ofertą producenta, można z łatwością stwierdzić, że ekspozytory kartonowe tworzone są dziś w bardzo różnej formie. Niejeden posiada bogaty wybór gotowych już wzorów. Poza tym tworzy też projekty zupełnie indywidualne i te cieszą się ogromną popularnością. Każdy producent najczęściej chce, aby ekspozytory prezentujące jego produkty, choć w minimalnym stopniu się z nim kojarzyły. Tak więc oczekuje umieszczenia logo oraz innych firmowych oznaczeń. Wszystko to jest możliwe do zrealizowania. Ekspozytory mogą być wyposażone w liczne dodatki. Ich lista jest całkiem długa i obejmuje proste półki, kieszenie na ulotki, a nawet haczyki do zawieszania produktów. Co więcej, ekspozytory mogą być tworzone zarówno z tektury litej jak też falistej. Szukając dostawcy ekspozytorów, warto właśnie rozejrzeć się za takim, który ma tak bogatą ofertę produktów i może zapewnić swoim klientom indywidualne ich wykończenie. Ważna jest również jakość stosowanych w produkcji materiałów. Ta także ma wpływ na wygląd ekspozytorów i jakość ekspozycji.

Podsumowanie

Towary, które znajdują się w ekspozytorach, uznawane są przez klientów za wyjątkowe i lepsze od tych wszystkich produktów, które ułożone są normalnie na półkach. I okazuje się, wcale nie muszą być w promocji. Taki ekspozytor dość skutecznie przykuwa uwagę, a decyzja o zakupie znajdujących się w nim produktów podejmowana jest całkiem impulsywnie. To właśnie mają na celu. Dlatego im efektowniej wykończony jest ekspozytor, tym lepiej, ponieważ większej skuteczności tych działań można się spodziewać, a co za tym idzie, wyższej sprzedaży.