Ekspozytory kartonowe – jakie cechy powinny mieć, aby sprzedawać?

Główną rolą, jaką spełniają ekspozytory kartonowe jest wyeksponowanie produktów, które są w nich umieszczone. To praktyczny i często wybierany nośnik reklamowy. W związku z tym, warto dowiedzieć się, czym wyróżniają się ekspozytory kartonowe.

Ekspozytor jako idealny nośnik marketingowy

Solidnie wykonane ekspozytory kartonowe wykorzystuje się zwłaszcza w handlu detalicznym. Jeżeli konkretny producent zdecyduje się na to, aby wykorzystać tego typu nośnik marketingowy to może spodziewać się, że jego towar wyróżni się pośród wielu innych znajdujących się na półkach sklepowych.

Ekspozytory wykonane z tektury mogą przyjmować dowolny kształt, co jest ich sporą zaletą. Można też na nich umieszczać różnego rodzaju grafiki, dopasowane do specyfiki produktu oraz konkretnej grupy docelowej. Dzięki temu można pozyskać faktycznie ciekawą alternatywę dla sprzedaży swojego towaru. Ekspozytory kartonowe mogą mieć różnorodne formy i wielkość. Występują zwykle jako:

  • standy reklamowe,
  • potykacze,
  • degustatory,
  • displaye,
  • stojaki,
  • owijki promocyjne,
  • regały sprzedażowe.

Cechy charakterystyczne ekspozytorów kartonowych

Każdy taki nośnik może być wyposażony w dodatkowe elementy takie jak: półki, haczyki do zawieszania produktu, kieszenie na ulotki oraz przegrody do odseparowania. Jeżeli producent chce wyszukać wysokiej jakości ekspozytory kartonowe to powinien przyglądać się propozycjom producentów co do których wiadomo, że cieszą się sporym uznaniem
w produkcji tekturowych standów.

Poza atrakcyjnym designem należy mieć pewność, że ekspozytor będzie też doskonale zabezpieczał towar jaki będzie w nim umieszczony. Warto sprawdzić, czy konkretny producent wykonuje ekspozytory dopasowane do indywidualnych oczekiwań klienta. O ile można omówić wygląd ekspozytora i dokładnie dopasować go do własnych potrzeb to gwarancja wyboru dobrego producenta jest zapewniona. Trzeba mieć pewność, że ekspozytory zostaną dostarczone w taki sposób, aby nie zostały uszkodzone w trakcie transportu.

O czym należy pamiętać wybierając stojaki reklamowe?

Nadruki, jakie mogą znaleźć się na ekspozytorach kartonowych powinny przykuwać uwagę klientów. Bardzo dobrze prezentują się nadruki fleksograficzne oraz nadruki w technologii CMYK. Nanoszone mogą być zarówno proste i jednokolorowe grafiki, jak i wielokolorowe projekty graficzne.

Konkretne ekspozytory kartonowe mogą występować z nadrukiem offsetowym, kaszerowanym. Wówczas na pewno zachwycą najwyższą jakością nadruku i imponującą intensywnością barw. Kiedy na takim ekspozytorze umieszczona zostanie dodatkowa warstwa ochronna to w 100% zabezpieczy ona produkt, gwarantując wysoką trwałość ekspozytorom.

Na stronach wiodących producentów można zapoznać się z cechami odnośnie gramatury tektury poszczególnych ekspozytorów i wtedy zadecydować, który będzie najlepszy dla tych możliwości jakich się potrzebuje.

Ekspozytory kartonowe – podsumowanie

Kwestia nadruku, gramatury, wielkości i kształtu – to najważniejsze rzeczy jakie należy ustalić jeszcze przed złożeniem zamówienia. Podczas współpracy z profesjonalnym producentem nie powinno być żadnych problemów, aby wszystko ustalić. Im lepszy zakres materiałów do wykorzystania tym lepsze efekty. Warto decydować się na to, aby zawsze wybierać to, co najlepsze.

Trzeba dokładnie zastanowić się, co wybierać. Sugerować należy się grupą docelową i przeznaczeniem produktu. Ekspozytory muszą być trwałe i wytrzymałe. Zawsze przystosowane do parametrów produktu. Gdy będą miały te wszystkie cechy to na pewno bez problemu będą sprzedawały określone towary.

Należy dobrze przemyśleć kampanię reklamową, a przyniesie ona wiele dobrych skutków. Im bardziej jest przemyślany dobór ekspozytorów to tym bardziej będzie pewne, że dostanie się to, co wysokiej jakości. Aktualnie, poziom konkurencji jest tak spory, że rzeczywiście należy w jakiś sposób odróżniać się od swojej konkurencji. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości.

Ekspozytory kartonowe to ekologiczny i praktyczny sposób na zaprezentowanie wielu produktów. Zwłaszcza, że to jak wyglądają nie jest w żaden sposób ograniczone. Im bardziej przemyśli się dobór ekspozytorów, to tym lepsze uzyska się wyniki sprzedażowe.