Ekspozytor reklamowy – co to jest, rodzaje i wykorzystanie

Posiadając swoją firmę sprzedającą wszelkiego rodzaju produkty, a nawet i usługi jesteśmy zmuszeni do zaprezentowania ich w jak najatrakcyjniejszy sposób. Ma to na celu przyciągnięcie uwagi klienta właśnie do nas, właśnie do tego konkretnego produktu i usługi. Pomocą służą nam ekspozytory reklamowe, które ładnie i przejrzyście zorganizują nam wystawę na półce.

Ekspozytory reklamowe- co to jest, jak wygląda?

Ekspozytory reklamowe to odpowiednie regały, z miejscem na ulotki informacyjne, małe produkty trudne do ułożenia, takie jak guma do żucia czy jajka niespodzianki dla dzieci lub inne drobne reklamowe gadżety.

Wykonane są one najczęściej z kartonu, aluminium, pcv lub metalu. Nie mniej jednak ich producenci prześcigają się w coraz to nowych kształtach i materiałach- personalizując odrębnie każdy projekt. Konstrukcja ekspozytorów jest stabilna, z materiałów trwałych, odpornych na rdzę, złe warunki atmosferyczne i na uszkodzenia mechaniczne. Towar na nich wyeksponowany jest lepiej zareklamowany niż wystawiony na ladzie sklepowej lub zwykłym sklepowym regale. Informują o danym towarze, są kolorowe i zwracają na siebie uwagę. Ekspozycja na nich jest wyraźna i krzykliwa.

Należą do materiałów POSM (skrót z angielskiego: point of sale materials), mających na celu reklamę produktu, poza środkami masowego przekazu, skierowaną wprost do klienta detalicznego.  Ich głównym przeznaczeniem jest wspieranie sprzedaży bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu lub w jego bezpośrednim pobliżu.

Rodzaje ekspozytorów reklamowych

Ekspozytory naladowe

Umożliwiają prezentację produktu bezpośrednio przy kasie. Elementy reklamowe umieszczane na ladach lub w ich bezpośrednim pobliżu znacznie zwiększają sprzedaż produktów i umacniają wizerunek konkretnej marki. Jest to spowodowane długotrwałym kontaktem klienta z produktem podczas oczekiwania w kolejce do kasy. To dobry sposób na ekspozycję niewielkich produktów lub ulotek. Mały rozmiar gwarantuje niski nakład finansowy.

Regały reklamowe tzw. display

Wybiera się je do wszelkiego rodzaju sklepów: od tych małych, osiedlowych po supermarkety.  Zapewniają one czytelną i całkowicie widoczną prezentację oferowanych produktów. Poprzez zastosowanie różnorodnych kształtów i elementów dodatkowych umożliwiają znaczny wzrost sprzedaży towaru. Oprócz oryginalnej grafiki mogą posiadać próbki oferowanych produktów. Jako, że są elementami wolnostojącymi na przestrzeni sklepu ich celem jest zwrócenie uwagi klienta na konkretny produkt.

Ekspozytory kartonowe

mogą być wyposażone w liczne elementy, takie jak: półki, haczyki do zawieszania produktu, kieszenie na ulotki, kratownice (przegrody) do odseparowania. Używa się ich głównie na wszelkiego rodzaju targach, ale takżę powszechnie w sklepach wielkoformatowych.

Wykorzystanie ekspozytorów reklamowych

Odpowiednio wykonany i dostosowany do konkretnego przeznaczenia ekspozytor może nie tylko ułatwić każdemu pobieranie interesujących go przedmiotów oraz umożliwić ich wyeksponowanie w uporządkowany sposób, ale także zwrócić uwagę przypadkowego przechodnia. Dzięki odpowiednio korzystnemu wyglądowi, może wzbudzić zaufanie, co przełoży się na postrzeganie przedstawionej dzięki niemu treści. To właśnie na nich najbardziej wyeksponowane są produkty, napoje, batony, artykuły elektryczne czy produkty innego rodzaju. Są w każdym sklepie, w każdej galerii, w każdym miejscu gdzie trzeba coś sprzedać i zareklamować. Dodatkowo znajdują zawsze zastosowanie na wszelkich targach i wystawach, jako podajniki ulotek i materiałów informacyjnych.