Do czego wykorzystuje się opakowania z tektury litej?

Opakowania z tektury litej to narzędzia marketingowe, które zachęcają klientów do zakupu. Dlatego muszą podkreślać charakter danego produktu, wyróżnić go spośród konkurencji oraz zabezpieczać przed działaniem szkodliwych czynników zewnętrznych. Muszą wykazywać równocześnie właściwości konstrukcyjne oraz reklamowe.

Charakterystyka opakowań z tektury litej

Każdy wiodący producent opakowań z tektury litej dba o to, by oferować klientom wysokiej jakości kartony, które można wykorzystywać na wiele sposobów i w wielu branżach. Przede wszystkim, nadają się one do pakowania stosunkowo lekkich produktów. Nie wymagają one zbyt dużej trwałości i sztywności opakowania. Niską wytrzymałość rekompensuje bardzo szeroki zakres możliwości konstrukcyjnych. Jest to rezultat dużych właściwości plastycznych tektury litej.

W jakich branżach stosuje się pudełka z tektury litej?

Szeroki wybór tektur o różnych gramaturach i powleczeniach nadaje się do wykorzystania w wielu branżach. Opakowania takie sprawdzą się na przykład w branży:

  • kosmetycznej,
  • farmaceutycznej,
  • spożywczej,
  • odzieżowej,
  • obuwniczej,
  • zabawkarskiej.

Na dowolnych opakowaniach można wykorzystywać wielokolorowe nadruki, przy zastosowaniu metody offsetowej. Tektury mogą mieć maksymalną gramaturę 450 g/m2. Najczęściej zaś mają od 300 do 400 g/m2. Rodzaj tektury i jej gramatura dostosowane są do specyfiki wyrobu. Jeśli opakowanie ma być uszlachetnione to producent opakowań z tektury litej stosuje różne folie, lakiery, hot – stamping, tłoczenia, czy okienka z folii.

Dwuczęściowe opakowania z tektury litej

Tektura lita doskonale nadaje się do produkcji dwuczęściowych, prezentujących się wysoce estetycznie i designersko opakowań. Pudełka te są trwałe, a na dodatek mogą mieć uniwersalne zastosowanie. Produkcja tektury litej polega na sklejeniu i złączeniu wielu warstw kartonu. Odbywa się to przy zastosowaniu wodoodpornego kleju.

Opakowania z tektury litej wykazują podwyższoną odporność na zawilgocenie i są bardzo twarde. Trwały materiał, jakim jest tektura lita można bez problemu wykorzystać do indywidualnych potrzeb klienta.

Pudełka z tektury litej świetnie nadają się do produktów delikatnych i elektronicznych. Muszą być przechowywane w odpowiednich warunkach, aby nie doszło do ich uszkodzenia. Proces produkcyjny jest ekologiczny i bezpieczny, a działania produkcyjne opierają się na bieżących regulacjach. Dlatego każdy producent opakowań z tektury litej zaznacza, że poszczególne opakowania mogą też być wykorzystywane do produktów żywnościowych. Klienci mają możliwość stworzenia projektu pudełka odpowiednio do swoich potrzeb. To pozwala wykonywać na opakowaniach dowolne nadruki.

Dwuczęściowe opakowania nadają się również do pakowania gadżetów reklamowych. Można na nich nadrukować dowolne logo reklamowe i dzięki temu zostać w większej świadomości odbiorców.

Wieloczęściowe opakowania z tektury litej

Poza dwuczęściowymi opakowaniami można też zdecydować się na opakowania jednoczęściowe i wieloczęściowe. Opakowania z tektury litej są doceniane za to, że nawet podczas kontaktu z wodą nie zmiękną i nie zmienią swojej struktury. Wilgoć na pewno dzięki temu nie przedostanie się do wnętrza opakowania.

Luksusowe opakowania z tektury litej

Luksusowe opakowania z tektury litej nadają się także doskonale do produktów premium. Zwłaszcza, że każde z takich opakowań można spersonalizować. Uznaje się, że opakowania z tektury litej są najbardziej eleganckie. Szeroki wybór wykończeń pozwala dopasować opakowania do potrzeb produktu. Są najlepszym dowodem na to, że opakowania tekturowe wcale nie muszą być szare.

Pudełka ozdobne z nadrukiem idealnie nadają się do wykorzystania w salonach jubilerskich. Lita tektura rzeczywiście wykazuje szeroki zakres zastosowań. Wykorzystuje się ja coraz częściej również z tego powodu, że jest ekologiczna. Elegancka, nieszkodliwa dla środowiska, praktyczna – dzięki temu można ją faktycznie wykorzystywać w wielu branżach. Jej trwałość i odporność to także cechy, które zachęcają do wyboru takiego opakowania dla swojego sklepu, niezależnie od tego, czy będzie to sklep stacjonarny, czy internetowy.