5 rad jak zaprojektować idealne pudełko produktowe

Pudełka na produkty mogą wyglądać różnie, mieć różną wielkość i kolorystykę. Wiele zależy od inwencji producenta, a także od tego, jakie produkty w poszczególnych opakowaniach są umieszczone. Warto jednak, by wyglądały estetycznie, designersko i były praktyczne. Takie połączenie sprawia, że pudełko można wręcz uznać za idealne. Co zrobić, żeby pudełko produktowe było zaprojektowane perfekcyjnie?

Na co zwracać uwagę wybierając pudełko produktowe?

Jeżeli zależy Ci na tym, aby pudełko produktowe prezentowało się bardzo dobrze to powinieneś nawiązać współpracę z producentem opakowań co do którego wiadomo, że ma bardzo dobrą renomę i że będzie w stanie zaoferować wysokiej jakości pudełka. Najważniejsza rada brzmi: opakowanie musi przykuwać uwagę. W jakiś sposób powinno przykuwać uwagę odbiorców. Nie musi być wymyślne, chodzi o sam pomysł. Jeżeli jeszcze przed odpakowaniem ktoś dzieli się zdjęciami pudełka z zapakowanym produktem to możemy być spokojni. Został osiągnięty cel związany z designem.

Druga ważna kwestia: wytrzymałość opakowania. Pudełka kartonowe mogą być również trwałe, pomimo swojej lekkości. Zawsze pudełko produktowe musi być dopasowane pod kątem ciężaru i gabarytów do towaru jaki jest w nim umieszczony. Warto więc przed wyborem konkretnego pudełka przyjrzeć się kilku propozycjom. Trzecia sugestia: opakowanie firmowe musi być tożsame z marką.

Aktualnie duży nacisk kładzie się na to, aby pudełko produktowe zwracało uwagę konsumentów na konkretne cechy produktu lub marki. Jeżeli producent opakowań z którym współpracujesz jest rzetelny to na pewno zwróci na to uwagę. W czasie pierwszej rozmowy ustalicie wszystkie szczegóły i będziesz widzieć, że rzeczywiście wspomniane tutaj sugestie są brane przez uwagę. Finalnie, pudełko będzie idealnie współgrać z towarem jaki jest w nim umieszczony.

Kwestie praktyczne dotyczące pudełek na produkty

Poza designem i nawiązaniem do misji firmy w pudełkach firmowych liczą się oczywiście kwestie praktyczne. I chociaż wydają się one banalne, to należy je zachować. Otóż, każde idealne pudełko produktowe musi zabezpieczać asortyment. To de facto najważniejsza funkcja jaką spełnia opakowanie. Dlatego właśnie wymiary pudełka muszą być dopasowane do produktu, aby klient otrzymał towar w nienaruszonym stanie.

Ostatnia porada: pudełko musi być proste do otwarcia. Intuicyjne otwarcie zmniejsza ryzyko zniszczenia pudełka, jak i produktu wewnątrz. Na dodatek, jeśli otwarcie nie będzie proste to klienci mogą zniechęcić się do konkretnej marki. Jeżeli opakowanie jednocześnie spełnia zadanie praktyczne, a także ma sporo walorów wizualnych to można oczekiwać, że przypadnie do gustu konsumentom.

Kartonowe opakowania do niedawna były postrzegane jedynie pod kątem użytecznym. Teraz bardziej akcentuje się to, że są nośnikiem reklamy. Zaczęli do tego większą uwagę przykładać nie tylko przedsiębiorcy, ale i sami producenci opakowań. Warto więc zadbać o wysoką wartość pudełek produktowych. Zwłaszcza, że faktycznie przekłada się to na dobre imię marki i wskazuje, że jest rzetelna w każdym aspekcie prowadzonej działalności.